وقوع سیل در ۴ روستای خراسان شمالی به بیش از ۱۰ واحد مسکونی خسارت زده‌است. با بازگشایی مسیر نیروهای شرکت گازرسانی خراسان شمالی در تلاش برای رفع عیب شبکه گازرسانی هستند.

سیل

به گزارش همشهری ‌آنلاین مدیر بحران خراسان شمالی با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی نیروهای امدادی آماده‌باش هستند. بارش سیل‌آسا که از شنبه شب (۲۴شهریور) آغاز شد به بیش از ۱۰ واحد مسکونی در ۴ روستای آسیب‌دیده از سیل خسارت وارد کرده‌است. کارشناسان در حال ارزیابی میزان خسارت هستند و به زودی اعلام می‌شود.»
غلامرضا شفیق افزود: «میزبان بارش از ۲ تا ۹۰ میلی‌متر بوده است. روستای اینچه سفلی در شهرستان سلمقان بیشترین میزان بارش (۹۰ میلی‌متر) را داشته‌است.»
شفیق درباره روستاهای آسیب‌دیده از سیل نیز گفت: «راه روستاهای ارناوه، چهل گذر و تازه قلعه و کهنه جلگه در شهرستان مانه به علت سیل بسته شد که با تلاش نیروهای راهداری، ظهر یکشنبه (۲۵ شهریور) بازگشایی شد.»
سیل سبب قطع برخی از روستاها نیز شد که به گفته شفیق، در حال حاضر شبکه برق روستاها به حالت پایدار درآمده‌است.
مدیر بحران خراسان شمالی ادامه داد: «رسوبات مانده در جاده‌های راز و جرگلان، مانه، سملقان و همینطور بجنورد از آورده سیل است که با کمک نیروهای راهداری در حال پاکسازی است. هم اکنون تمام راه‌ها و جاده‌ها باز است و تردد درآن برقرار شده.»
هشدار نارنجی با احتمال وقوع بارش‌های سیل‌آسا در ظهر دوشنبه (۲۶ شهریور) در شرق خراسان شمالی اعتبار دارد و نیروهای امدادی در آماده‌باش هستند.
۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

کد خبر 881597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان شمالی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha